گزارش سئو

دانلود 40 نمونه گزارش سئو در لوکر استودیو

هدف این تمپلیت ارزیابی کامل جنبه‌های مختلف سئو، مشخص کردن بخش‌های قابل بهبود آن در جهت افزایش حضور سایت در صفحات SERP است. متخصصان می‌توانند با ارائه اصول اولیه سئو، اعتماد و اعتبار خودشان را در میان مشتریان تقویت کنند و نتایج بهتری کسب کنند. در هر جایگاهی که مشغول باشید، مدیر محتوا، مدیر مارکتینگ یا یک کارشناس بازاریابی، داشتن یک گزارش سئو حرفه‌ای از سایت شما برای طراحی، اجرا و نتیجه گیری هر استراتژی بازاریابی دیجیتالی که در ذهن دارید، حیاتی و مهم است. در جایگاه متخصص سئو لازم است آشنایی شما با هوش مصنوعی (به ویژه هوش مصنوعی مولد که به زبانی شبیه انسان می‌نویسد و حرف می‌زند) فراتر از استفادهٔ روزمره باشد. لازم است با نگاهی استراتژیک، رابطهٔ بین هوش مصنوعی و سئو را بهتر درک کرده و روندهای حاکم بر این صنعت را عمیق‌تر تحلیل کنید. اما سئو کلاه سیاه، می‌کوشد با شناسایی نقطه ضعف‌ها و محدودیت‌های الگوریتم‌های سئو، سایت را به شکلی بهینه سازی کند که رتبه سئو بهتری به دست بیاورد.

اما در میان منابع مورد استفاده، چند سایت و وبلاگ هستند که محتوای آنها کلیدی‌تر است و عملاً در سطح جهان، مرجع محسوب می‌شوند. اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است. کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژه‌های مترادف به کار می‌برند. حالا باید مراحل 4 و 5 را تکرار کنید و داشبورد را با عناصر بصری که معیارهای شما را نمایش داده و مقایسه می‌کنند پر کنید. ذکر این نکته ضروریست که دو پارمتر آخر نبایست کم باشند، اما اگر خیلی زیاد هم باشند یک جای کار می لنگد. زیاد بودن بیش از حد این دو پارامتر نشان دهنده اینست که کاربران مطلب صفحه مورد نظرشان را نمی توانند بیابند.

یکی از مهمترین کار‌هایی که باید انجام دهید این است که کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کاری که برای آن سئو انجام می‌دهید را مشخص کنید. با تعیین کردن این کلمات، می‌توانید مشخص کنید جایگاه سایت شما در موتور جستجوی گوگل کجاست و چقدر با سایت‌های برتر فاصله دارید. البته آنچه مهم است، میزان ورود کاربران به سایت شما در نتیجه جستجوی آن کلمه کلیدی است و آنچه کمتر اهمیت دارد، فاصله تا بالاترین سایت در رتبه‌بندی است. با بررسی دقیق داده‌های گزارش سئو، می‌توانیم بفهمیم کدام استراتژی‌ها مؤثر بوده‌اند و کدام‌یک نیاز به تغییر دارند. گزارش سئو به ما نشان می‌دهد که در کدام بخش‌ها قوی عمل کرده‌ایم و در کدام بخش‌ها نیاز به بهبود داریم.

حقیقت را باید گفت، ارزیابی لینک سازی بسیار بیشتر از تعداد لینک ها و DR های دامنه های ارجاع دهنده است؛ اما این برای جستجوی پیوند قبل از راه اندازی کمپین های توسعه مرتبط است، نه برای گزارش SEO. داشتن گزارش SEO برای افزایش بازدید در جستجو و ترافیک وب‌سایت حیاتی است. تجزیه و تحلیل منظم، گرفتن تصمیمات مبتنی بر داده، بهینه‌سازی مداوم و رتبه‌بندی بهبود یافته و در نهایت رشد ترافیک ارگانیک همه از مزیت‌های داشتن یک گزارش سئوی دقیق و حرفه‌ای است. از زمان دریافت یک پروژه سئو تا زمان گزارش‌های ماهیانه آن، باید پیشرفت‌هایی که در وب‌سایت به‌وجود آمده را در گزارش سئو قید کنید. برای اینکار و بررسی دقیق‌تر، باید قبل از هرگونه اقدامی بر روی وب‌سایت مستند سازی وضعیت اولیه آن را انجام دهید.

این گزارش ممکن است شامل جزئیاتی مانند تعداد لینک‌های منحصربه‌فرد به‌دست‌آمده، دامنه‌هایی که این لینک‌ها از منبع آن‌ها هستند و معیارهای کیفی این پیوندها، مانند اعتبار دامنه باشد. گزارش Link-Building Progress از Linkody یک خروجی کاربردی برای نظارت و ارزیابی فرآیند فعالیت‌های لینک بیلدینگ وب‌سایت است. گزارش آموزشی Moz برای کمک به متخصصان جوان سئو در آموزش اصول اولیه سئو به مشتریان خودشان طراحی شده است. یادتان باشد؛ با ارزش‌تر از گزارش‌هایی که فقط بر سیگنال‌های مثبت تاکید دارند، گزارش‌هایی هستند که دقیق هستند و توصیه‌های مهم و عملی ارائه می‌کنند. این نکته را تقریباً همه پذیرفته‌اند که بزرگترین و ارزان‌ترین و معتبرترین مسیر ورود به یک سایت موتورهای جستجو هستند.

در واقع، این نکته بسیار مهم است که گزارش ارائه شده توسط شما، به نحوی نوشته شده باشد تا محتوای آن به‌راحتی توسط مخاطب دریافت شود. یک راه برای دستیابی به این هدف، این است که از طراحی‌های ساده و تصاویر جذاب در گزارش استفاده شود. تصاویر نظم  و زیبایی خاصی به گزارش می‌بخشند و نقش مهمی در ایجاد تأثیر بصری مثبتی روی خوانندگان ایفا می‌کنند. ‌علاوه بر این، پیشنهاد می‌شود که ترتیب ارائه اطلاعات در گزارش به‌گونه‌ای باشد که به خوانندگان کمک کند تا مطالب را به‌راحتی و سادگی درک کنند. رعایت این موارد باعث می‌شود تا گزارش سئو شما ظاهری آراسته و جذاب پیدا کند. در انتهای این نمونه گزارش سئو باید در یک پاراگراف روند سئو و پیشرفت و یا حتی کاهش رتبه سایت شرح داده شود و در ادامه پیشنهادات و یا استراتژی ماهانه‌ای جهت بهبود رتبه سایت ارائه شود.

این اهداف ممکن است شامل بهبود رتبه‌بندی کلمات کلیدی خاص، افزایش ترافیک ارگانیک یا بهبود نرخ تبدیل باشد. شرکت‌های برتر باید از آخرین الگوریتم‌ها و روندهای موتورهای جستجو مطلع باشند و بتوانند استراتژی‌های نوین سئو را پیاده‌سازی کنند. این تخصص فنی به آن‌ها امکان می‌دهد که بهترین راه‌حل‌ها را برای بهبود رتبه وبسایت شما ارائه دهند. ترافیک ارگانیک شامل بینندگانی است که وب سایت شما را از طریق موتور جستجو پیدا می کنند. هدف این است که گوگل تشخیص دهد که وب سایت شما مرتبط ترین پاسخ ها را به سوالاتی که مردم می پرسند ارائه می دهد. یک گزارش سئوی موفق، با ارائۀ یک نمای کلی روشن از مهم‌ترین معیارهای سئو، به مشتریان کمک می‌کند تا به‌طور دقیق از پیشرفت کار آگاه شوند.

نرخ تبدیل ارگانیک یکی دیگر از متریک‌هایی است که حتما باید در گزارش سئو به آن بپردازیم. در کنار آن باید مشخص کنیم که به طور دقیق ما انتظار چه فعالیتی را از مشتری در هر جا از وب‌سایت داشتیم. اغلب در پاسخ به این سوال، ثبت خرید را بیان کرده‌اند اما نرخ تبدیل ممکن است با کلیک بر یک دعوت به اقدام (Call to Action)، دانلود یک فایل، تکمیل یک فرم یا هر فعالیت دیگری باشد. درواقع یکی از مهم‌ترین ابزارهای یک سئو کار، گزارش سئو است؛ این به آنان کمک می‌کند که نقاط ضعف یک وب‌سایت را بشناسند و با تحلیل استراتژی‌هایی که به‌کاربرده‌اند، بهترین روش را برای رشد خودشان کشف می‌کنند. گزارش سئو سایت جهت رشد بهترین پیوندهای Ahrefs در سایت اکسپلورر خوب است در این قسمت گنجانده شود زیرا صفحاتی را به شما نشان می دهد که در 30 روز گذشته بیشترین بک لینک را دریافت کرده اند.

در این قسمت، نمایه بک لینک بررسی می شود که به مشتری نشان می دهد چه پوشش جدید و جالبی را در ماه گذشته دریافت کرده است. دلیل نمایش ترافیک بدون مارک در اینجا، اجتناب از نسبت دادن تغییرات ارگانیک ترافیک به فعالیت های بازاریابی غیر مرتبط با سئو است. برای مثال، اگر تیم بازاریابی یک کمپین روابط عمومی عالی راه اندازی کند یا شروع به پخش کمپین های بازاریابی انبوه کند، به طور طبیعی ترافیک ارگانیک شما فقط برای افرادی که بیشتر به دنبال برند شما هستند، افزایش می یابد. چگونه می توان تفاوت بین سئوی خوب و بد را از هم تشخیص داد؟ جواب خیلی ساده است؛ کافی است به گزارش سئو آن نگاه کنید. این گزارش معیارهایی مهم Moz مثل اعتبار دامنه- Domain Authority و تعداد کل بک‌لینک‌ها را نیز به شما نشان می‌دهد.

این گزارش باعث می شود وضعیت فعلی وب سایت خود را بدانید و اینکه بهتر است در ابتدا از چه قسمت سئو سایت را شروع کنید. از آنجایی که مشتریان نمی توانند مراحل انجام سئو را ببینند به یک گزارش دقیق سئو نیاز دارند تا بدانند پولی که خرج کرده اند برای کسب و کار آنها نتیجه مثبت داشته است.در حقیقت آنها میخواهند ROI سئو خود را مشاهده کنند. در ابتدای گزارش، مقدمه‌ای مختصر و جذاب برای معرفی پروژه و هدف کلی گزارش ارائه می‌شود. در این بخش، باید به‌طور خلاصه توضیح داده شود که این گزارش برای چه سایتی تهیه شده و چه بازۀ زمانی‌ای را پوشش می‌دهد. همچنین، مهم‌ترین یافته‌ها و پیشنهادهای گزارش به‌صورت خلاصه و قابل فهم ارائه می‌شوند تا خواننده به‌راحتی نتایج به‌دست‌آمده را درک کند. در این مقاله، هدف ما آشنایی کارشناسان سئو و مدیران با گزارش سئو، نحوه‌ی نوشتن و خواندن آن بود.

در این مطلب قصد داریم به شما پارامتر‌ها و معیار‌هایی را معرفی کنیم که بهتر است در گزارش به کار ببرید. این روز‌ها، کسب و کار‌های مختلف در رقابتی بزرگ قرار گرفته‌اند تا بتوانند مشتریان زیادی را از طریق وب سایت‌های... به کمک ابزار محتوا (ابزار عنوان) می‌تونید وضعیت عنوان صفحات مختلف سایت رو در کنار عنوان صفحات رقبا بررسی کنید. با گرفتن اسکرین شات از خطاهای مخلتف عناوین صفحات و برطرف کردن این خطاها می‌تونید روند بهبود عناوین رو به کارفرما نمایش بدید. ساخت گزارش سئو به‌صورت خودکار با کمک گرفتن از ابزارهای سئوی مختلف به‌سادگی قابل انجامه.

با این حال بهترین و دقیق ترین ابزار در بررسی رتبه یک کلمه کلیدی، وبمستر تولز گوگل می باشد. وبسایت SEMrush یکی از بهترین ابزارهای سئو درباره سایت خودتان، سایت مشتریان و همینطور رقباست. با یک گزارش جامع از یک آژانس باتجربه سئو مانند رادزاد، به راحتی می توانید از موفقیت استراتژی سئو خود آگاهی یافته و از داده ها به طور موثر برای کسب نتایج چشمگیر در کسب و کار خود استفاده کنید. علاوه بر این شاخص ها می توان از معیارهای دیگری نیز که می تواند در گزارش سئو گنجانده شوند افزود. این که مشتریانتان بتوانند این شاخص ها و معیار ها را درک کند نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

علاوه بر این، از طریق بررسی دقیق داده‌ها و معیارهای مرتبط با سئو ، افراد و سازمان‌ها می‌توانند تصمیمات دقیق‌تر و بهتری در مورد استراتژی‌ها و تاکتیک‌های سئو خودشان بگیرند. در مجموعه درس‌های SEO چیست در متمم می‌کوشیم مبانی کلی سئو، کاربردها و نکات کلیدی در آن را خدمت شما ارائه کنیم. کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت. بلکه هدف اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و برخی از پایه‌ای‌ترین تکنیک های سئو است. تا هم بتوانند کارهای ساده‌ و اولیه‌ی سئو برای سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود. حالا زمان آن است که تصمیم بگیرید چه نوع عناصر بصری را می‌خواهید اضافه کنید و چگونه می‌خواهید داده‌ها در داشبورد نمایش داده شوند.

در این مرحله، مهم است که داده های فعلی را با دوره های قبلی مقایسه کنید تا تغییرات و روندهای پیشرفت یا افت را به وضوح نشان دهید. این مقایسه می تواند به تصمیم گیری های بهتر کمک کند و باعث شود که برنامه های آینده بر اساس داده های واقعی تنظیم شوند. شما میتوانید در این صفحه خلاصه بازاریابی این ماه و یا برد های قابل توجه را ارائه کنید. توجه داشته باشید که یک گزارش سئو نباید حجیم و پیچیده باشد، بلکه باید به‌صورت مختصر و مفید، تمام اطلاعات ضروری را به‌شکلی قابل فهم به مخاطب ارائه دهد. در این مقاله از سایت مهدی عراقی سعی کردیم بگوییم گزارش سئو چیست و در ادامه مهم‌ترین معیارهای تهیه آن را برایتان آوردیم. در طی هر پروژه سئو ممکن است یکسری اشتباهات توسط متخصص سئو موردنظر انجام شود که طبیعتاً باید رفع شوند؛ ازاین‌رو گزارش سئو باید این موارد گفته شوند تا با همکاری یکدیگر راه‌حلی برایش یافت شود.

اگر به دنبال یادگیری نحوه استفاده از Looker Studio برای گزارش‌گیری سئو هستید، این ابزار می‌تواند به شما کمک کند تا داده‌های خود را به صورت بصری و قابل درک نمایش دهید. آموزش لوکر استودیو به شما این امکان را می‌دهد تا گزارش‌های سفارشی و کارآمد ایجاد کنید و عملکرد سئوی خود را بهتر تحلیل کنید. افزایش تعداد کلمات در 100 رتبه اول نتایج جستجو، همینطور افزایش تعداد کلمات دارای رتبه در صفحه اول گوگل می توان از پارامترهای قابل گزارش در بهینه سازی سایت باشد. رتبه بالای کلمات کلیدی مهم و سرنوشت‌ساز تا حد زیادی در افزایش بازدید سایت و همچنین میزان فروش و درآمدزایی آن تاثیرگذار است. برای ارائه گزارش کاملی از رتبه کیوردها می‌توانید از ابزارهای اچرفس Ahrefs Rank Tracker و یا سمراش Keyword Rank Checker استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین اهداف تمامی صاحبان سایت، کسب رتبه برتر در صفحه جستجوی گوگل SERP است.

این گزارش به تو کمک می‌کنه که با دید باز و آگاهی کامل، مسیر بهینه‌سازی سایتت رو مشخص کنی. وقتی از خدمات سئو استفاده می‌کنی، این گزارش‌ها مثل چراغ راهنما عمل می‌کنن و نشون میدن که استراتژی‌های سئوی سایتت چقدر موفق بودن و کجاها نیاز به بهبود دارن. همچنین از درج اطلاعات غیرضروری یا جدول‌ها طولانی پرهیز کنید تا گزارش حوصله‌ خواننده را سر نبرد، گزارش سئو سایت باید مختصر و جامع باشد. معیارها و پارامترهایی که در گزارش سئو سایت ذکر می‌شوند، با توجه به کسب‌وکار متفاوت است، پس شما باید بتوانید برای هر گزارش، این معیارها را به‌درستی تشخیص دهید. برای مقایسه دستاوردها در گزارش خود، لازم است آن‌ها را به‌طوری درج کنید که با یک نگاه ساده قابل درک باشد.

نتیجه‌گیری و برنامه‌ریزی برای ماه آیندهدر پایان گزارش، خلاصه‌ای از عملکرد ماه گذشته به همراه نکات مهم و اهدافی که برای ماه آینده برنامه‌ریزی شده است را ارائه دهید. این بخش کمک می‌کند تا تیم شما برای ماه آینده برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد و بر روی نقاط ضعف تمرکز کند. ارزیابی لینک‌سازیلینک‌های ورودی جدیدی که به سایت شما افزوده شده‌اند را بررسی کنید. همچنین لینک‌های شکسته یا نامعتبر را شناسایی کنید و برای بهبود آن‌ها اقدام کنید. آژانس نکسوس کار خود را با رویکردی علمی و مبتنی بر تحقیق بازار آغاز می‌کند.

تعداد کلماتی که در آن دارای رتبه هستید، رتبه صفحات در نتایج جستجو، تعداد کل جستجو و همینطور میزان ترافیک به دست آمده از طریق جستجو جز اطلاعات بسیار حیاتی در روند گزارش سئو سایت است. همان‌طور که می‌دانید، تبدیل‌های ارگانیک از مهم‌ترین معیارهای سئو هستند و مشتریان گاهی از شما می‌خواهند که در گزارش بر آن تأکید کنید. ازآنجاکه ترافیک بیشتر لزوماً به معنای تبدیل بیشتر نیست، این گزارش می‌تواند به مشتریان نشان دهد که آیا مخاطب هدف را درست انتخاب کرده‌اند یا خیر. با این نمونه گزارش می‌توانید بینش‌های دقیقی درمورد KPIهایی مانند نرخ تبدیل بازدیدکنندگان جدید/بازگشتی، صفحات با بیشترین تبدیل، هزینه به ازای هر تبدیل، تبدیل براساس موقعیت مکانی و موارد دیگر را نشان دهید. با وجود تنوع بسیار زیاد قالب‌های گزارش سئو، انتخاب یک تمپلیت که بیشترین همخوانی را با اهداف مشتری و برنامۀ زمان‌بندی گزارش‌دهی سئو داشته باشد، اهمیت بسیاری دارد. به‌طور کلی، تهیۀ ماهانۀ گزارش‌های سئو، رویکردی متعادل محسوب می‌شود؛ به‌‌گونه‌ای که از طرفی جزئیات بی‌اهمیت روند کار را تحت‌تأثیر قرار ندهد و از طرف دیگر، از چشم‌انداز برخی جنبه‌های مهم غافل نشوید.

ابزارهایی مانند لوکر استودیو، برای ادغام این داده‌ها وجود دارند که به ما در تهیه گزارش کمک بسیار زیادی خواهند کرد. گزارش خلاصه رتبه‌بندی کلمات کلیدی Link Assistant عملکرد یک وب‌سایت را در موتورهای جستجو و بر اساس کلمات کلیدی انتخاب‌شده ارزیابی می‌کند. این گزارش به جزئیات کلمات کلیدی، وضعیت فعلی آنها و هرگونه تغییر رتبه در یک دوره مشخص می‌پردازد. جمع‌آوری داده‌های کلیدیاز ابزارهای مختلف مانند Google Analytics، Google Search Console و ابزارهای سئو دیگر استفاده کنید تا اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنید. داده‌هایی مانند تعداد بازدیدکنندگان، نرخ پرش، کلمات کلیدی پرکاربرد، رتبه صفحات، و سرعت بارگذاری صفحات از جمله اطلاعاتی هستند که باید در گزارش قرار گیرند. همکاری با یک شرکت سئو معتبر به شما امکان می‌دهد تا در نتایج جستجوی گوگل و سایر موتورهای جستجو به رتبه‌های بالاتری برسید.

از این رو، شاخص رتبه کیورد Keyword Rankings یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که باید در گزارش سئوی خود به آن بپردازید. یکی از معیارهای مهم و نشان دهنده عملکرد مثبت شما در سئو، روند افزایشی ترافیک ارگانیک Organic Traffic است. ترافیک ارگانیک نشان می‌دهد که میزان بازدید کاربران از سایت شما از طریق جستجو در گوگل چقدر است. با ارائۀ اطلاعات واضح و قابل فهم، همۀ اعضای تیم می‌توانند به‌سرعت بهترین تصمیم را بگیرند و خمچنین، می‌دانند چه وظایفی را باید در اولویت قرار بدهند. از طرفی، اگر به‌عنوان یک متخصص سئو مشغول‌به‌کار هستید، گزارش‌ سئو به شما کمک می‌کند تا مزایای کارتان را به شیوه‌ای قابل فهم به کارفرماها نشان دهید.

البته مهم‌ترین نکته اینه که بدونی چطور باید از این ابزارها استفاده کنی و داده‌هاشون رو درست تحلیل کنی. نرخ پرش تعداد کاربرانی را مشخص می‌کند که پس از ورود به سایت، به سرعت از آن خارج شده‌اند. علت خروج این کاربران، می‌تواند نامناسب بودن محتوا یا طراحی ظاهری سایت و یا هر دلیل دیگری باشد که باید علت مشخص گردد و برای رفع آن اقداماتی انجام بگیرد. گاهی هم تصمیم می‌گیرید در نوشتن گزارش سئو، تمام معیار‌ها را ذکر کنید که این کار هم باعث طولانی شدن متن و خستگی خواننده می‌شود. برای اینکه گزارش سئویی که می‌نویسیم جامع و در بر گیرنده همه فعالیت‌های ما باشد، باید برخی از پارامتر‌ها که اهمیت بیشتری دارند را در آن توضیح دهیم. ممکن است با بیانی اندک بتوانید همه آنچه را که لازم است درباره فعالیت انجام شده در زمینه سئو برای کارفرما توضیح دهید، اما گاهی اوقات هم کوتاه نوشتن جوابگو نیست و باید موارد بیشتری را برای رساندن مقصودتان بیان کنید.

کارشناسان سئو به‌خوبی می‌توانند با تدوین چندین نمونه گزارش سئو برای خود عملکردشان را بهتر کرده و استراتژی‌های بهتری برای وب‌سایت‌ها ارائه کنند. اگر شما به عنوان کارشناس سئو چه در شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ و چه به صورت فریلنسر کار کنید، باید به صورت متناوب یک گزارش از عملکرد و پیشرفت سئو سایت آماده کرده و به کارفرما تحویل بدهید. در ادامه این مقاله از بلاگ کاژه نمونه گزارش سئو مربوط به سایت سفر مارکت را آماده و برای شما ارائه داده‌ایم. در صورتی که کسب‌ وکار شما نیاز به سئوی محلیدارد، گزارش باید شامل تحلیل رتبه‌ بندی کلمات کلیدی محلی و بررسی پروفایل  Google My Business باشد. ابزارهایی مانند BrightLocal و Whitespark می ‌توانند به شما در این زمینه کمک کنند و با بهینه‌ سازی پروفایل کسب‌ و کارتان و دریافت نظرات مثبت از کاربران، می‌ توانید به رتبه‌ بندی محلی بهتری دست پیدا کنید. ورود ترافیک به وب‌سایت اهمیت دارد اما از آن مهم‌تر تبدیل ترافیک به کاربر یا مشتری است.

نمی‌توانید صرفا با اتکا به اعداد و آمار با مخاطبان گزارش‌های خود ارتباط برقرار کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای تفسیر داده‌ها استفاده از داده‌های تصویری و اینفوگرافیکی است. یکی دیگه از مواردی که خیلی اوقات در فرایندهای سئو از چشم مشتری‌ها دور می‌مونه، بهینه‌سازی‌هایی هست که سئوکار روی سرعت صفحات و برطرف کردن خطاهای فنی اون‌ها انجام می‌ده. ابزارهای کاوش صفحات با خروجی گزارش‌های ساده و قابل‌فهمشون می‌تونن به کارفرما دید خوبی درباره نکاتی بدن که تابحال از چشمشون دور مونده و بیش‌ازپیش با جنس کار سئو و دشواری‌های اون آشنا بشن. مشکلی که روش اول داره این هست که گزارش‌نویسی دستی با اشتباهات و خطاهای زیادی همراهه. از طرف دیگه این قالب‌ها باید برای کارفرما شخصی‌سازی بشن؛ چرا که در هر پروژه، یک سری متر و معیارهای خاص وجود داره که در پروژه دیگه مورداستفاده قرار نمی‌گیره.

در تصویر زیر می‌تونید بایدها و نبایدهایی رو که در نوشتن یک گزارش سئو لازمه رعایت بشن ببینید. بهترین معرفی، صفحه برجسته ای است که مهم ترین اطلاعات آن ماه را به طور خلاصه در خود می گنجاند. با ارائه عناصری که در این گزارش مطرح شد، می‌توانید یک گزارش کامل و جذاب سئو تهیه کنید. علاوه بر این، لیستی از لینکهای به دست آمده را در یک بازه زمانی مشخص با تاریخ، وضعیت لینک، DA و spam score آن برایتان آماده می‌کند. اینجاست که چه شما یک متخصص SEO باشید و چه یک مدیر بازاریابی، داشتن نمونه‌ها و قالب‌های (تمپلیت) گزارش‌دهی سئو که قابل تنظیم و شخصی‌سازی باشند، یک قدم بزرگ برای داشتن خیال راحت است. با بهینه‌سازی سایت و حضور در نتایج جستجو، برند شما بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد و به تدریج به عنوان یک مرجع معتبر در حوزه خود شناخته می‌شود.

نرخ تبدیل میزان فعالیت، مشارکت، خرید، عضویت، و هر اکشن مفید دیگر کاربران در سایت را نشان می‌دهد. در ابتدا یک کپی از نمونه قالب گزارش سئو تهیه کنید.رنگ قالب را با توجه به برند خودتان یا مشتری تغییر دهید. شما با استفاده از این قالب در زمان خود صرفه جویی خواهید کرد و چون قالب انعطاف پذیری است میتوانید با توجه به نیاز های خود و مشتری در آن تغییرات مناسب را ایجاد کنید. در اسلاید ترافیک طبیعی لوکیشن و هایلایت مناطق جغرافیایی که بیشترین ترافیک را وارد میکنند را به گزارش اضافه کنید. ازآنجایی‌که سئو فرایندی مداوم است، گزارش‌های سئو به شما کمک می‌کنند تا پیشرفت خود را پیگیری کرده و با اطمینان بیشتری در این مسیر قدم بردارید. پس با پیگیری و گزارش‌دهی عملکرد سایت، ببینید که استراتژی سئوی شما در کجا مؤثر بوده و در کجا ممکن است به تغییر تاکتیک نیاز داشته باشد.

همچنین با مقایسه گزارش‌های سئو در دوره‌های مختلف، می‌توانیم پیشرفت وب‌سایت خود را در طول زمان مشاهده کنیم. تحلیل گزارش‌های ماهانه سئو به ما کمک خواهد کرد که عملکرد خود را بهبود دهیم و اندازه‌گیری دقیق از اتفاقات داشته باشیم. ماهیت داشبورد سئو تکنیکال این است که به عنوان یک ابزار تشخیصی عمل کند و تصویری جامع از سلامت فنی وب‌سایت ارائه دهد. این قالب داده‌ها را مستقیماً از Google Search Console دریافت می‌کند تا وضعیت صفحات وب شما را از نظر ایندکس، پوشش و موارد دیگر نمایش دهد. به این ترتیب، می‌توانید بفهمید چگونه باید وظایف سئو فنی را اولویت‌بندی کنید تا رتبه‌بندی در موتورهای جستجو و تجربه کاربری بهینه شود.


https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/